רואה חשבון לעוסק מורשה או עוסק זעיר (פטור) – מה חשוב לדעת

מערכת שורש  א אדר, תשפג  2/22/2023

חשוב להיעזר בשירותיו של רואה חשבון לעוסק זעיר ועל אחת כמה וכמה, יהיה עליכם להיעזר בשירותיו של רואה חשבון לעוסק מורשה
.......................

רואה חשבון לעוסק מורשה או עוסק זעיר (פטור) – מה חשוב לדעת

צילום: freepik

בעלי עסקים רבים מודעים לחשיבות שיש לניהול עסק על פי החוקים והכללים. כדי לעבוד בצורה היעילה והטובה ביותר עם הכספים שלכם, כדי להימנע מדיווחים כושלים או כוזבים לרשויות ובעיקר – כדי לא להגיע למצב בו אתם לא מדווחים וצוברים חובות לרשויות – חשוב להיעזר בשירותיו של רואה חשבון לעוסק זעיר. על אחת כמה וכמה, יהיה עליכם להיעזר בשירותיו של רואה חשבון לעוסק מורשה במידה ואתם עוסקים מורשים ונדרשים לדווח כל חודשיים לרשויות על הכנסותיכם.

מסים הולכים ומתרבים

בעידן בו המסים הולכים ומתרבים, זו חובה לדווח על כל הכנסה ולהיעזר בגורמים הרלוונטיים על מנת להגיע לתוצאות המדויקות ביותר וכדי לשלם את מה שאתם חייבים לשלם. נכון להיום, הן המסים הישירים והן המסים העקיפים הולכים ומתרבים ומשתנים ללא הרף, לרבות האותיות הקטנות. בעידן כזה, ישנה חשיבות שאי אפשר לזלזל בה המתייחסת לנושא הדיווח והעזרה המגיעה מרואה חשבון.

רואה חשבון לעוסק מורשה הוא מי שיכול להיות עם היד על הדופק ולדעת בדיוק בכל רגע נתון מה קורה עם העסק שלכם. היכולת לנהל את החשבון שלכם בצורה הברורה והבהירה ביותר היא זו המבטיחה לכם כי תוכלו להיות בכל רגע נתון מעודכנים בנעשה בבנק, מול כל אחת מהרשויות וכן מול הגורמים השונים עמם יש לבוא במגע.

מה ההבדל בין עוסק מורשה לעוסק זעיר?

נכון להיום, המדינה מגדירה הבדלים בין עוסק מורשה לעוסק זעיר. בעוד שעוסק מורשה הוא מי שמרוויח מעל תקרת הכנסה מסוימת, עוסק זעיר הוא מי שמרוויח מתחת לתקרה זו. הסכום המבדיל בין עוסק מורשה ועוסק זעיר משתנה אחת לכמה שנים ומתעדכן על פי העדכונים שלכם לגבי ההכנסות שלכם. המשמעות של הדבר היא כי עליכם לעדכן בנוגע להכנסות ולהוצאות שלכם באופן שוטף על מנת שתוכלו להיות UP TO DATE בנוגע לתשלומים שעליכם לשלם.

מה הוא רואה חשבון לעוסק זעיר?

ההבדלים הנגזרים מהפערים בין עוסק מורשה לעוסק זעיר משליכים גם על התשלומים השונים שעל כל אחד לשלם. באופן זה, עוסק זעיר אינו משלם מה שעוסק מורשה משלם ולהיפך. עוסק מורשה נדרש לשלם לרשויות מדי חודשיים בעוד עוסק זעיר מדווח על הונו אחת לשנה ואינו משלם מע"מ. בהתאם לכך גם אינו גובה מע"מ מלקוחותיו.

הפרמיות לרואה חשבון

עבור עוסקים מורשים רבים מבצעים את העבודה רואי החשבון שלהם. המשמעות של הדבר היא כי אחת לחודשיים רואה החשבון הוא זה שמדווח על ההכנסות כולן כך שניתן לדעת בכל רגע נתון כמה הכנסות היו בחודשיים האחרונים ובהתאם לכך – משלם האדם את מיסיו.

בשל היקפי העבודה המשתנים אצל כל אחד, רואה חשבון לעוסק זעיר גובה תשלום שונה מזה שגובה רואה חשבון לעוסק מורשה. יהיה עליכם לברר כמה עליכם לשלם באופן אישי.

עוסק מורשה ? עוסק זעיר ? מפסיקים לאסוף חשבוניות

בעידן של היום ישנם אפליקציות אשר עוזרות לייעל את העבודה על ידי צילום כלל ההוצאות השוטפות ואין צורך להיפגש עם הרואה חשבון שלכם , בנוסף תוכלו להיות מעודכנים מה מצב העסק שלכם מבחינת הוצאות והכנסות ואף ישנה האפשרות לניהול תזרים אז אם אתם טכנולוגיים תשאלו את הרואה חשבון (דבר שיכול להוזיל לייעל לכם את העבודה)